reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zuzana Dubcová *zuz*

Zuzana Dubcová *zuz*

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kým si nájdeš miesto pod slnkom,začne sa stmievať! Zoznam autorových rubrík:  Z denníka jednej rodinyÚvahyOne storySpomienkyAj to sa stávaMňam a hamSúkromnéNezaradené

reklama

Spomienky

Na prvého mája

Zuzana Dubcová *zuz*

Na prvého mája

Na prvého mája sme mali povinnú prechádzku mestom. My, ako študáci chemickej priemyslovky, sme museli chodiť v bielych plášťoch. To bola hanba! Písal sa rok 1988 a ja som bola ako už tradične zaľúbená do nejakého inoškoláka, ktorý nemusel byť v sprievode v plášti. Alebo tam možno nemusel byť vôbec. Ale, čo ak by tam náhodou bol?

  • 30. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 863x
  • 10
Tretí z liečebne

Zuzana Dubcová *zuz*

Tretí z liečebne

Sedeli sme v spoločenskej miestnosti, lebo chodba dolu bola plná. Bola nedeľa. Návštevný čas. Aj keď tu sa tak striktne nedodržiaval. Museli sme sa podpísať do návštevnej knihy, lebo sme išli hore. Ošúpané linoleum na schodoch poznalo aj lepšie časy. Z kuchynky sa šírila pekná vôňa. Baby pečú medovníčky. Budeme mať besiedku.

  • 23. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 034x
  • 10
Druhá z liečebne

Zuzana Dubcová *zuz*

Druhá z liečebne

Sedela na lavičke vonku. Netrpezlivo klopkala šlapkou o chodník. Chcela si zapáliť cigaretu, ale potom si to rozmyslela. Poď dnu. Je tam zima, prechladneš. Nie, počkám tu. Chcem ich vidieť hneď ako prídu.

  • 5. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 126x
  • 9
Jeden z liečebne

Zuzana Dubcová *zuz*

Jeden z liečebne

Stretla som ho na schodoch. Rútil sa dolu, skoro ma nabral. Opatrne, hovorím, mu, nie je kam sa ponáhľať. Ba práveže hej, odvetil a už ho nebolo.

  • 31. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 223x
  • 9
Keď chýbajú slová

Zuzana Dubcová *zuz*

Keď chýbajú slová

Bola energická, usmievavá. Málokedy bolo pre ňu niečo problémom. Pracovala v mužskom kolektíve a stále o ňom hovorila veselé historky. Často sme si mailovali, občas sa navštívili. Volávali sme si málokedy. Do práce som jej volať nesmela, na dispečingu mali telefóny nahrávané. A doma sme sa nechceli otravovať telefónmi. Radšej sme sa stretli.

  • 10. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 417x
  • 16
reklama
Ano, priznávam, inšpirovala ma jedna koza

Zuzana Dubcová *zuz*

Ano, priznávam, inšpirovala ma jedna koza

Bez mučenia, je to tak. Koza, dokonca aj kôň. Ale príbehy sú moje. Nefalšované, skutočné, po rokoch oprášené.

  • 3. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 553x
  • 28
Výlet k dederónom, alebo taká malá kalamita

Zuzana Dubcová *zuz*

Výlet k dederónom, alebo taká malá kalamita

V súvislosti so snehovou kalamitou, ktorú sme nedávno spomínali a bola takto nejako v januári 87, spomenuli moji rodičia celkom inú kalamitu, ktorá sa im prihodila. Teraz, po rokoch sa tomu smejeme,ale vtedy, ako oni sami spomínajú - im nebolo všetko jedno.

  • 13. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 333x
  • 51
Borovica

Zuzana Dubcová *zuz*

Borovica

Roky rokovité, keď sme boli malí a darčeky nám nosil ešte ježiško a keď polnočná svätá omša bola dosť nedosiahnuteľná,lebo sme zvyčajne odpadli o 23:15 a babka nás zakázala budiť do tej zimy a snehu .... vtedy, keď sme darčeky merali detskými očami a nie peniazmi, vtedy sa to stalo.

  • 14. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 707x
  • 60
Už premlčané

Zuzana Dubcová *zuz*

Už premlčané

Moja babka a ja sme boli spiklenci. Celoživotní. Teda, sme ešte aj teraz, ale to by sa ťažko vysvetľovalo, to si nechám pre seba. Babka ma ľúbila veľmi. Bratovi síce vyvárala na želanie, ale iba mňa brávala na večerné dišpury. Aj k susedovej babke na lavičku som mohla iba ja. Peter nie, lebo to bol čert.

  • 10. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 528x
  • 59
Do nemocnice ma nedávajte

Zuzana Dubcová *zuz*

Do nemocnice ma nedávajte

Nikdy som tomu nerozumela. Prečo sa nemocnici tak bránia. Nevolaj sanitku, oni si ma tam nechajú, hovorila mi nedávno mama, keď som s ňou bola prinútená ísť na pohotovosť. Do nemocnice ma nedávajte, oni ma tam nechajú umreť, hovorila moja babka.

  • 18. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 242x
  • 67
reklama
Tak trochu sklamaná

Zuzana Dubcová *zuz*

Tak trochu sklamaná

Včera som bola tak trochu sklamaná. Z povaly. Mojej rozprávkovej povaly, nad naším domom.

  • 22. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 583x
  • 28
Prvomájový

Zuzana Dubcová *zuz*

Prvomájový

Stalo sa v máji v roku 1953. Moja teta, vtedy ešte slobodná dievka, veľmi pekná, nie veľmi bohatá, ale zato hodne vybavená a nadmieru výrečná – mala frajera. Jožka. Noc pred prvým májom stavali mládenci máje svojim vyvoleným. Aj on jej sľuboval máj. Od veľkej noci jej o inom nehovoril. Len aký bude mať najkrajší máj v celej dedine. A najvyšší. A najpristrojenejší.

  • 1. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 108x
  • 26
Šťastie s mašličkou

Zuzana Dubcová *zuz*

Šťastie s mašličkou

A tak sme sa stretli. Po neviemkoľkých rokoch, opäť ako za starých čias. Prišla aj Soňa z Austrálie,aj Rasťo z Dublinu. Akurát Tibino z Pezinka chýbal a Daša z Bolerázu. Ale Dašu sme ospravedlnili. Jednak preto,že poslala smsku a potom preto,lebo ležala v pôrodnici.

  • 12. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 723x
  • 17
Hornáci

Zuzana Dubcová *zuz*

Hornáci

Ked prišli, inak sme im nepovedali. Len,že došli hornáci. Nie s mäkkým ň, pekne na tvrdo, po trnavsky, hornáci. Oni nás zasa volali mäkko, stredoslovensky, dolniaci.

  • 17. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 927x
  • 0
Sme ľudia

Zuzana Dubcová *zuz*

Sme ľudia

Nastupujem posledná,lebo dobieham. Je voľné sedadlo vzadu a jedno celkom vpredu, dozadu nejdem,lebo mám tašky a nebudem sa tam s nimi tlačiť. Je tu voľné?, pýtam sa dievčiny. Kývne mi a zatvorí oči.

  • 26. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 084x
  • 29
reklama
Biele klinčeky pre mamu

Zuzana Dubcová *zuz*

Biele klinčeky pre mamu

Mala iba štyridsaťšesť. S tou hnusnou chorobou bojovala viac ako štyri roky. Bojovala statočne. Aj napriek bolestiam sa usmievala, a keď jej bolo najhoršie robila si zo seba srandu.

  • 10. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 783x
  • 9
Prvomájová svinka,alebo ako ňou Jana nakoniec nebola

Zuzana Dubcová *zuz*

Prvomájová svinka,alebo ako ňou Jana nakoniec nebola

V časoch sladkých, keď sa ešte poriadali prvomájové (aj iné) veselice ...

  • 1. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 523x
  • 14
Svadobný zoznam

Zuzana Dubcová *zuz*

Svadobný zoznam

Už dávnejšie som tu zverejnila jednu štatistiku. V súvislosti s ňou sa mi stala teraz milá príhoda. Jedna známa,ktorá si to prečítala si na mňa spomenula a poslala mi krásny list. Keďže sa jedná o súkromie ľudí,ktorí ma nepoznajú,ani ja ich, nedovolím si ten list zverejniť.

  • 28. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 519x
  • 76
Pred 15timi rokmi ...

Zuzana Dubcová *zuz*

Pred 15timi rokmi ...

..... som bola o niečo mladšia,o niečo krajšia a o niečo tehotnejšia. Večer som sa navečerala presne podľa pokynov sestier. Do polnoci som mohla ešte piť a potom už nič. Presne v tomto čase pred pätnástimi rokmi som bola v sladkej nevedomosti, čo ma čaká.

  • 1. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 832x
  • 19
Škaredá streda

Zuzana Dubcová *zuz*

Škaredá streda

Táto milá príhoda je stará osem rokov.

  • 25. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 485x
  • 16
reklama
SkryťZatvoriť reklamu