reklama

Tretí z liečebne

Sedeli sme v spoločenskej miestnosti, lebo chodba dolu bola plná. Bola nedeľa. Návštevný čas. Aj keď tu sa tak striktne nedodržiaval. Museli sme sa podpísať do návštevnej knihy, lebo sme išli hore. Ošúpané linoleum na schodoch poznalo aj lepšie časy. Z kuchynky sa šírila pekná vôňa. Baby pečú medovníčky. Budeme mať besiedku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Besiedku? Tu? No! A budeme si rozdávať darčeky. Čo sme si sami vyrobili. Ja som spravil takúto škatuľku. Na nejaké drobnosti. Už mi bolo jasné, prečo tak nutne potreboval niť a farebnú stužku. A komu ju dáš? Pýtam sa ho. Neviem. Koho si vyžrebujem. Každý si niekoho vyžrebuje a tomu dá darček.

Ja som nakreslili obrázok. Chcete ho vidieť? Doneste, poviem mu. Postaví sa z kresla. Chlap ako hora a veľký fešák. To je doktor. Šušká mi nenápadne. Zubár. Pil prvú ligu. Posledné dni robil len do desiatej. Potom sa mu už triasli ruky. Ale odborník. Povedal, že keď sa odtiaľto dostane, spraví mi zuby. Zaškerí sa na mňa. Tebe by musel spraviť všetky nové, také ich máš zanedbané. Veď ano. Celú žabu mi spraví. Povedal mi to. Doviedla ho sem mama. Taká vetchá teta. Neviem ako ho zvládla, on má cez sto kíl. Ona možno polovicu. Ale jak ju poslúchal. Na slovo. Prvé dni sa hanbil. Na sedeniach hovoril potichu. Márna sláva, je to študovaný človek. Stále číta. Také hrubé knihy si dal doviezť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcem vyrušovať, ale poviete mi svoj názor? Podáva mi malé obrázky. Kreslené tuhou. Dom, v pozadí stromy. Celkom pekné. To ste vy sám? Aj tento. Prístav s množstvom lodí, mesiac. Zaujímavé. Kde ste sa naučili takto kresliť? Chodil som na kurz. A tento? Na obrázku je žena. Ženská tvár. Ukáž to sem? To je mama? Podobá sa? Poteší sa on. Chcem jej to dať na Vianoce. Noo, kdo by to mohol druhý byť? Iba jedna sem takáto za tebu chodí.

Máš pravdu. Moja bývalá žena by za mnou neprišla, ani keby som nepil. Ona vás nechala kvôli alkoholu? Nie, ja som začal slopať kvôli tomu že ma nechala. Všetko mala. Čo len chcela. Dovolenky, byt, chatu, autá. Aj modré z neba, keby chcela. Zubári sa majú dobre. Ak sú šikovní. A ja som bol. Aj budem. Len keď sa mi prestanú triasť ruky. Ukáže mi dlaň veľkú ako lopatu. Jemne sa trasie. Preto som tu. Lebo sa mi trasú ruky. A to vám nikto pusu neotvorí. Keď sa vám takto trasú ruky. Ale už je to lepšie. Preto aj kreslím. Aby sa mi netriasli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obrázky sú pekné. Pochválim ho.Ten, kto ich dostane sa poteší. Určite. Tak si vyberte niektorý, ja ešte nakreslím. Mám ešte čas. Ale nie, darujte ho niekomu tu. Zabaľte ho do ozdobného papiera a bude to pekné prekvapenie.

Keď o pol hodinu odchádzame stojí dolu na chodbe. Podáva mi balíček. Pre radosť. Alebo len tak.

Doma si rozbalujem darček a želám si prístav s loďkami. A jemu želám nech tiež nájde svoj šťastný prístav.

Zuzana Dubcová *zuz*

Zuzana Dubcová *zuz*

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kým si nájdeš miesto pod slnkom,začne sa stmievať! Zoznam autorových rubrík:  Z denníka jednej rodinyÚvahyOne storySpomienkyAj to sa stávaMňam a hamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu