reklama

Jeden z liečebne

Stretla som ho na schodoch. Rútil sa dolu, skoro ma nabral. Opatrne, hovorím, mu, nie je kam sa ponáhľať. Ba práveže hej, odvetil a už ho nebolo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Kedysi to bola moderná budova, dnes už na nej vidno roky a slabú opateru. A aj klienti prispeli k jej výzoru. Alkoholici, narkomani, hráči a ktovie aké závislosti.

Títo nesmeli za dvere. Na dvor. Ani do parku. Keď sa dostanem do tretieho oddelenia, budem môcť ísť na prechádzku. A teraz si v ktorom? V druhom. Môžem chodiť voľne po celej budove.

Nezbehneš mi kúpiť horalku? Pýta sa ma ten zo schodov. Môžem ti jednu dať. Mám viac. Zober si. Tu sú peniaze. Na! Nie, nechaj si na druhý raz. Ty nesmieš ísť von? Nie, ja som z druhého oddelenia. My nesmieme. A kedy pôjdeš do tretieho? Neviem, ako povie doktorka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koľko si tu? Štvrtý týždeň. A koľko máš rokov? Pýtam sa ho, lebo vyzerá veľmi mlado. Mám dvadsaťjeden. A prečo si tu? Narkoman. Skoro som umrel. Dva týždne som nič nejedol. Len pil a šlapal na péčku. Fakt? Dobrá diéta, čo? No, pousmeje sa. Ale neodporúčam. Prebral som sa až tu. Stratil som desať dní. Vôbec neviem čo so mnou bolo. A potom ma dali sem. Ale tu je dobre. Žiadny kamoši, žiadne drogy. Ani alkohol. Ani cigy.

Mal si návštevu? No. Došli naši. Mama povedala že keď budem mesiac čistý, že dojde. Nesklamala. Hlavne ty nesklam ju. Nie. Nesklamem. Keď ma pustia, pôjdem von. Robiť. Zoberem frajerku a pojdeme. Kam? Čo ja viem? Do Írska? Musím ísť preč odtiaľto. Oni si ma nájdu. Kto? Kamoši z mokrej štvrte? Aj tí. Ale hlavne tí druhí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prikývnem, pochopila som. A mama čo na to? Pustí ťa? Mama. Moja mama je svätá osoba. Keby si vedela čo som jej ja narobil starostí. Koľko sa ona naplakala. A nachodila za mnou. Keď som šlapal na péčku. Koľko ju to stálo prachov. Predal som jej aj chladničku. Plnú. Neostalo jej nič. Ani maslo. Také som ja hovado.

Mama zabudne. Neboj sa. Mamy sú už také.

Už zabudla. Povedala, že keď ma pustia, tak sa môžem vrátiť. Ale musím byť čistý. Aj s Evou. Že nás zobere oboch. Možno sa aj na chvíľu vrátim. Ale len kým si nenájdem džob vonku. A čo budeš robiť? Máš nejaké remeslo? Som maliar. Teda, nevyučený. Ale viem malovať. Aj som maloval. Aj doma som mame omaloval spálňu aj obyvačku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neskočíš mi predsa len pre tú horalku? Táto bola dobrá, čerstvá. Ale skočím. Tu máš prachy.

V bufete majú horalky raz tak drahé ako inde. Nemajú konkurenciu, tak si to môžu dovoliť. Podávam mu dve horalky. Ale ja som mal peniaze len na jednu - povie mi. Druhú máš ako motiváciu. Aby si bol čím skôr v treťom oddelení a mohol si ísť kúpiť sám.

Ďakujem. Keď vyjdem, prídem ti vymalovať.

Odchádzam s úsmevom. Hádam sa maliar nestratí ani v zahraničí. Hlavne, aby sa stratil drogám on.

Zuzana Dubcová *zuz*

Zuzana Dubcová *zuz*

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kým si nájdeš miesto pod slnkom,začne sa stmievať! Zoznam autorových rubrík:  Z denníka jednej rodinyÚvahyOne storySpomienkyAj to sa stávaMňam a hamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu