reklama

Viacgeneračná rodina mojej kamarátky Majky IV.

Mám kamošku Majku. S manželom – Patrikom sa rozhodli zostať bývať vo veľkom rodinnom dome spolu s Patrikovými rodičmi a jeho starými rodičmi. Majka nebýva na Slovensku,preto sa novinky dozvedám väčšinou mailom,alebo telefonicky. Tento mi však porozprávala osobne. U nich doma.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Starká chudne.

Bolo to hneď po babičkinom pohrebe. Naša starká sa zaťala a že ide chudnúť. Starký krútil hlavou, ale poučený rokmi sa nevyjadroval. Keby však vedel, čo ho čaká, asi by sa vyjadril okamžite. Hovorí mi Majka, keď sme sa po troch rokoch konečne organizovane stretli. A ako to dopadlo? Schudla? Pýtam sa nedočkavo.

Počkaj, po poriadku. Najprv to vyzeralo celkom dobre. Začala tým, že bude jesť viac zeleniny a menej príloh. Nakladala si čoraz viac šalátu, až sme sa báli, že z nej bude zajačica. Strúhala si mrkvu. To bolo celkom fajn, lebo naše baby sa ju naučili mať rady. Ale potom zistila, že je nákladné variť sebe iné a starkému iné. Tak začala pripravovať len delenú stravu. Prestala úplne kupovať chlieb a pečivo. Lebo z toho sa vraj najviac naberá a starký má tiež dobrý pupok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže, prevráť zo dňa na deň svoje priority. Starký roky raňajkoval praženicu z troch vajíčok a čerstvý chlebík, alebo páročky, alebo slaninu. A teraz mal jogurt a „ tie odrobiny bez chuti" ako nazýval musli. Statočne sa držal týždeň. Pil veľa vody a ešte viac piva. No a na večeru si odbehol k nám. Nechcel nič, len chlieb. Suchý. Aspoň krajec. Schudol asi dve kilá. Potom ho to prestalo baviť.

Narobil kriku. Svokra plakala, že ju chce priviesť do hrobu a že aj sám sa chce odpraviť zo sveta. S jeho cholesterolom a tukmi v krvi. No ano, krvné výsledky nemám bohvieaké. Aj tlak mám vysoký, ja viem. Ale doktorka o chudnutí nehovorila nič. Mne nie. A keď tebe hej, tak si chudni. Ale mňa z toho vynechaj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svokra teda opäť kupovala chlieb a svokor sa naučil variť cestoviny aj zemiaky. Aj ryžu. Tú teda až po veľkom prehováraní. Ale akú ryžu on varí! Lepšiu som nejedla. Fakt!

Svokra varila len mäso. Snažila sa. Začala cvičiť. Objednala si dvd s nejakým cvičením a trápila sa. Nepomáhalo. Potom skúsila nejaké vitamínové doplnky. To sme našli na nete. Drahé jak sviňa, ale nedala si povedať. Tak som jej ich objednala. Pre pokoj v rodine. Začala to jesť miesto večere. Vydržala dva týždne, potom jedno ráno skolabovala.

Dehydrovaná, slabá. Musíte viac jesť. Ja chcem chudnúť, pani doktorka. Hovorila tej pohotovostnej. A čo ste si kúpili? Nejaký prášok? Ten si miešate s vodou, alebo mliekom a máte to miesto večere? Nie. Tablety. No ukážte aké. Starký pohotovo doniesol načaté balenie. Tak z tohto, milá moja, stratíte len vodu. Možno nejaké 4 kg. A keď popapáte všetky tabletky a začnete zasa jesť, tak ich máte späť. A možno aj niečo navyše. Pohyb, potrebujete pohyb. Ale vhodný pre vašu vekovú kategóriu. Žiadny aerobic, žiadna zumba. Rýchla chôdza, bicykel, plávanie. Prechádzky večer - aj s manželom. Tým začnete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ako to teda dopadlo? No svokor si zvykol na zeleninové večere a schudol 10 kíl. Svokra dala dolu asi 5 kg. Ale potešilo ju to. Prechádzky si zamilovali a 3x do týždňa chodia. Majú svoj veľký a malý okruh. Podľa počasia. A držia sa pri tom za ruky! To je, podľa mňa najväčšie pozitívum.

Zuzana Dubcová *zuz*

Zuzana Dubcová *zuz*

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kým si nájdeš miesto pod slnkom,začne sa stmievať! Zoznam autorových rubrík:  Z denníka jednej rodinyÚvahyOne storySpomienkyAj to sa stávaMňam a hamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu