reklama

Svekrušin štrúdel

V prvom rade chcem upozorniť, že moju svokru mám rada a vďačím jej za veľa múdrych rád a niekoľko receptov, ktoré som tu zverejnila. Svekruša sa proste hovorí manželovej mame u nás na západnom Slovensku. Ale v telefóne ju mám ako babku božku. Fakt.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)

Čo potrebujeme?

350g hladkej špeciálky (špeciálne tej), 200g masla alebo margarínu (dala som palmarin),trošku soli do cesta, 1,5 -2 dcl vlažného mlieka

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

orechy, mak, cukor,masť alebo olej (lepšia je masť), čerešne, jablká, citrón, alebo šťavu z neho, obrus. Áno, obrus. Nie, nebudeme ju ťahať.  

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Postup: z uvedených surovín zamiesime cesto. Najprv sa trošku lepilo, ale pridala som malú hrsť múky, a cesto ostalo veľmi jemné a príjemné na dotyk. Ja som ho rozdelila na tri časti, svokra robila štrúdle štyri. Z tohto množstva vyjdú aj štyri, záleží od množstva maškrtníkov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom ide na rad obrus. Natiahneme ho na stôl,dobre pomúčime a priamo na ňom vygúľame cesto. Cesto sa rozvalkáva veľmi dobre, netrhá sa. Keď už sa nám zdá, že je dosť veľké, prípadne už nestačí obrus, je vyvaľkané. Pomastíme ho a posypeme plnkou.

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Rozhodla som sa pre jednu orechovú, dve makové s jablkami a čerešňami.Plnku som pokvapkala citrónovou šťavou, nešetrila som žiadnou ingredienciou, ani masťou. Pomocou obrusu štrúdle pekne zavinieme, nezabudneme zahnúť aj okraje, aby nám plnka nevytiekla/nevypadla. Nakoniec ich potrieme masťou a dáme piecť.

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

V rúre pečieme asi 30 min do zružovenia na 180-200°C.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po vytiahnutí som ešte pomastila vrch, posypala cukrom.

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

Ešte posledný tip. Svekruša robí tú štvrtú štrúdlu z tejto dávky s kapustovou plnkou. Udusí kapustu na masti na sladko a pridáva sušené slivky. Tú som ja vynechala.

Dobrú chuť.

Zuzana Dubcová *zuz*

Zuzana Dubcová *zuz*

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kým si nájdeš miesto pod slnkom,začne sa stmievať! Zoznam autorových rubrík:  Z denníka jednej rodinyÚvahyOne storySpomienkyAj to sa stávaMňam a hamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu